Wiisheite vom Schtammtisch
Xavi:
Jetz han i es E-Bike und bin am Mattebach naa superschnäll vo Seeë i de Schtadt.
Mugi:
Aber dië Schnällroute git s ja gar nid und si wird au nid bbout.
Xavi:
Ja, s Departemänt „Bou und Mobilität“ hät da en eigetliche Uufruëhr under de Läserbriëfschriiber uusgglöst. Es isch vor allem wäg de alte Bäum, wo s händ wele opfere. Das isch mer aber gliich. Miir gfallt s au esoo am Mattebach.
Harri:
Me gseht ja würkli kän rächte Bedarf und d Problem für d Seemer-Velofahrer sind doch einewääg nid deet une. Da gääbtis vil Wichtigers zum Verbessere. Vo Oberseeë i d Schtadt lauft s ja vo de Waldeggschtrass aa wi gschmiërt.
Xavi:
Ja genau. Aber über d Tösstalschtrass ine chunnt me niid. Vo de Oberseemerschtrass i d Rössligass und umgekehrt verzwiifled d Lüüt mängisch fascht. Di gschtresste Automobilischte i de gschtaute Kolonne merked nid emal, dass das e Chrüüzig isch, wo me müest freï laa.
Mugi:
Dänn chönnt me doch deet wenigschtens für d Egoischte e dicki Aahaltelinie uufmale und au emal Kontrolle mache.
Harri:
Guëti Idee! Da verschtahn i eifach nid, wieso di offesichtlichschte und eifachschte Sache nid automatisch verbesseret werded. Jedi Patroulië wo deet durefahrt, gseht doch dië verzwiiflete Fraue mit Velo und Chinderaahänger, wo müend Chopf und Chrage risggiëre. So guët, wi deet bim Hofstettwäg, wo über d Landvogt-Waser-Schtrass en Fuëssgängerschtreife fehlt.
Röösli, no dreï Schtange!

Das mit der ‚Aahaltelinie‘ funktioniert leider auch nicht immer. Die hatte es z.B. auch mal an der Abzweigung Hochstrasse/Gerichtshausstrasse in Pfäffikon ZH, damit die Fahrzeuge von der Gerichtshausstrasse aus kommend bequem nach links abbiegen konnten, wenn die Autofahrer bei Rot an der Hochstrasse warten mussten. Da aber die Ignoranten diese Linie meist übersahen und so die Ausfahrt meistens blockierten, erwies sich die Stoplinie als nutzlos und wurde mittlerweile sogar wieder entfernt. Kommt vermutlich billiger, als Kontrollen durchzuführen. Unglaublich.
Im Landboten vom 29.10.2025 liest man jetzt vom Projekt der Stadt, die Änderungen an der Tösstalstrasse mit Tempo 30 bis zur Einmündung der Oberseenerstrasse zu ziehen. Das wäre die Gelegenheit, jene Kreuzung sicherer zu machen und den Fussgängerstreifen in die Rössligasse (das Trottoir geht dort nur auf der rechten Seite weiter) nördlich der Kreuzung anzulegen. Die Fussgänger kommen dort ja auf der rechten Strassenseite, z.B. ja auch vom Sägeweg und Hüsliweg her. Vor vielen Jahren war das so. Bis der Übergang mit einer Insel weit bergwärts nach Süden verschoben wurde und nun nur noch von den immer weniger werdenden Kirchgängern benützt wird. Die Kreuzung ist auch ein wichtiger Teil der Veloroute vom Zentrum und von Oberseen zur Waldegg- und Mattenbach-Route in die Stadt und umgekehrt. Da wäre ein praktikabel platzierter Fussgänger-Übergang durch die Autokolonnen hindurch auch hilfreich.